POLITYKA PRYWATNOŚCI

I. INFORMACJE WSTĘPNE

Dokument (dalej jako „Polityka”) określa, jakie Twoje dane zbieramy, jak je przetwarzamy i do czego są nam potrzebne w związku z Twoimi odwiedzinami naszych stron internetowych dostępnych pod adresami:

Twoimi odwiedzinami na naszych profilach na portalach społecznościowych (w tym na Facebook’u, Pintereście, Instagramie oraz na YouTube dotyczących marek Defra, NAS oraz FIG („Strony”).

Polityka określa ponadto jakie prawa Tobie przysługują oraz w jaki sposób możesz je wykonywać.

II. KTO PRZETWARZA TWOJE DANE

Administratorem Danych Osobowych jest spółka działająca pod firmą Deftrans Sp. z o.o. z siedzibą w miejscowości Wszewilki (ul. Sulmierzycka 73, 56-300 Milicz), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000097852, której dokumentacja przechowywana jest przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadająca NIP: 916-13-17-735, REGON: 931931953) („Spółka”).

Niektóre z obszarów przetwarzania objęte są ponadto współadministrowaniem. W ramach infolinii telefonicznej, działającej pod nr + 48 71 38 40 486 („Infolinia”) spółki:

  • Deftrans sp. z o.o.,
  • COMA INTERNATIONAL TECHNOLOGY sp. z o.o.,
  • KOM T. DEFRATYKA sp. j.

(„Współadministratorzy”) wspólnie przetwarzają dane osób kontaktujących się z nimi za pomocą Infolinii. Więcej o przetwarzaniu danych w ramach współadministrowania znajdziecie Państwo w dalszej części Polityki.

III. KONTAKT

Naszym celem jest zapewnienie ochrony Twoich danych osobowych przy jednoczesnym umożliwieniu Ci kontaktu z nami i wykonywania naszych usług na najwyższym poziomie. Rozwój technologii  powoduje, że Polityka może ulegać zmianom, o których postaramy się Ciebie informować.

Gdyby pojawiły się po Twojej stronie jakiekolwiek pytania, czy którekolwiek fragmenty Polityki byłyby dla Ciebie niezrozumiałe lub nieczytelne zachęcamy do kontaktu z nami.

W celu uzyskania większej liczby informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych przez:

  • Spółkę, mogą się z nią skontaktować za pośrednictwem: adresu e-mail: biuro@deftrans.com.pl, lub telefonicznie pod numerem +48 71 38 40 486;
  • Współadministratorów, dla ułatwienia kontaktu, stworzyliśmy wspólny punkt kontaktowy. Możesz skontaktować się z nami telefonicznie pod numerem  (+48) 71 38 40 486 lub mailowo e-mail: biuro@deftrans.com.pl a także można nas odwiedzić pod adresem: DEFTRANS sp. z o.o., ul. Sulmierzycka 73, Wszewilki, 56-300 Milicz.

Jeżeli jednak chcielibyście skontaktować się z konkretnym administratorem, poniżej znajdziecie właściwe adresy skrzynek mailowych:

Deftrans sp. z o.o.: biuro@deftrans.com.pl,

COMA INTERNATIONAL TECHNOLOGY sp. z o.o. : biuro@comatechnology.pl

KOM T. DEFRATYKA sp. j. : biuro@kom.edu.pl

IV. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH ORAZ JEGO DANE KONTAKTOWE

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych w osobie: Sławomira Zielezińskiego – adres e-mail: iod@deftrans.com.pl

Inspektor Ochrony Danych Osobowych jest osobą, z którą każdy Użytkownik lub inny podmiot danych osobowych, którego dane ten Administrator przetwarza, może kontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem jego Danych oraz korzystaniem z przysługujących mu praw związanych z przetwarzaniem Danych.

V. TWOJE PRAWA

Przysługują Tobie, w przypadkach określonych przez przepisy art. 15-22  Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”), następujące prawa:

  1. dostępu do swoich danych osobowych;
  2. sprostowania danych osobowych;
  3. usunięcia danych osobowych;
  4. ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  5. sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
  6. przenoszenia danych osobowych;
  7. cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
  8. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z obowiązującym prawem.

Osoby korzystające z Infolinii swoje prawa związane z przetwarzaniem przez Współadministratorów danych osobowych mogą  wykonywać wobec każdego ze Współadministratorów, ale aby ułatwić Wam kontakt ze Współadministratorami wystarczające będzie, jeżeli swoje żądanie zgłosicie do wskazanego na wstępie punktu kontaktowego. Uzgodniliśmy, że punkt kontaktowy będzie w pierwszej kolejności obsługiwała Spółka.

Ten sam Współadministrator jest także odpowiedzialny za przygotowanie treści informacji, którą właśnie czytasz raz do informowania Cię o ewentualnym naruszeniu, jeżeli istnieje wysokie ryzyko, że w jego wyniku Twoje prawa lub wolności mogą być naruszone, stosownie do treści art. 34 RODO. Podobnie jeżeli chodzi o wykonywania Twoich praw wynikających z RODO.

Współadministratorzy wspólnie ustalają środki techniczne i organizacyjne służące zabezpieczeniu Państwa danych w związku z korzystaniem z Infolinii.

VI. CELE W JAKICH PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE W ZWIĄZKU Z KORZYSTANIEM PRZEZ CIEBIE ZE STRON INTERNETOWYCH

Spółka przetwarza Twoje dane osobowe w ramach Stron w następujących celach i zakresie:

  • w celu uzyskania statystyk korzystania z poszczególnych funkcjonalności dostępnych na Stronach, ułatwienia korzystania z nich oraz zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego na Stronach, przetwarzamy dane osobowe dotyczące Twojej aktywności na Stronach oraz ilości czasu spędzanego na każdej z podstron, lokalizacji, adresie IP, ID urządzenia, danych dotyczących Twojej przeglądarki internetowej oraz systemu operacyjnego;
  • w celu marketingu naszych towarów i usług oraz naszych klientów i partnerów, w tym remarketingu, na te potrzeby przetwarzamy dane osobowe dotyczące Twojej aktywności na Stronach. W przypadku remarketingu, wykorzystujemy dane o Twojej aktywności w celu dotarcia do Ciebie z naszymi komunikatami marketingowymi poza Stronami i korzystamy w tym celu z usług zewnętrznych dostawców Facebook (więcej informacji na stronie pl-pl.facebook.com/privacy/explanation), Google Analytics (więcej informacji na stronie https://policies.google.com/privacy?hl=pl). Usługi te polegają na wyświetlaniu naszych komunikatów na stronach internetowych innych niż nasze;
  • w celu prowadzenia analiz statystycznych na naszych profilach w portalach społecznościowych, które przekazują nam informacje ile osób wyświetliło nasz profil w określonym czasie, jak reagujecie na nasze posty, jak często klikacie na linki przez nas udostępniane, jakimi tagami jesteście zainteresowani, z jakich jesteście lokalizacji, czy mieścicie się i w jakim zakresie w naszej grupie docelowej;
  • w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje pytania, gdy kontaktujesz się z nami za pośrednictwem naszych profili. Przetwarzamy wówczas Twoje dane kontaktowe i identyfikacyjne oraz dane przekazane nam w komunikacji kierowanej przez Ciebie do nas.

Twoje dane osobowe dotyczące preferencji, zachowań i wyboru treści marketingowych mogą być wykorzystywane, jeżeli wyrazisz na to zgodę, jako podstawa do podjęcia zautomatyzowanych decyzji w celu określenia możliwości sprzedażowych Stron i profili na portalach społecznościowych.

Podczas przeglądania Stron są używane pliki „cookies”, zwane dalej Cookies, czyli niewielkie informacje tekstowe, które są zapisywane w Twoim urządzeniu końcowym w związku korzystaniem z naszych Stron. Ich stosowanie ma na celu poprawne ich działanie oraz dostarczenie Ci spersonalizowanej reklamy a nam statystyk.

Pliki te pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez Ciebie i dostosować Strony indywidualnie do Twoich potrzeb. Pliki „cookie” zazwyczaj zawierają nazwę domeny, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu oraz przypisaną wartość.

Do czego konkretnie wykorzystujemy poszczególne pliki cookie dowiedziałeś się z banneru cookie podczas wejścia na naszą stronę. Tam szczegółowo opisaliśmy za co „odpowiedzialny jest” każdy z plików. Tam też możesz nam udzielić zgody na ich wykorzystanie przez nas, w tym także na dostarczanie Ci spersonalizowanych reklam.

Wykorzystujemy także pliki „cookies” podmiotów zewnętrznych w następujących celach:

  • tworzenia statystyk – pomagających zrozumieć sposób korzystania przez użytkowników lub klientów ze Stron, co umożliwia ulepszanie jego struktury i zawartości za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analytics – przez Google Inc. z siedzibą w USA lub/i Meta Platforms, Inc z siedzibą w Menlo Park w Kalifornii
  • analizowania aktywności Klientów – dopasowywania wyświetlanych im treści do ich profilu, co umożliwia ulepszanie zarządzania kampaniami reklamowymi za pośrednictwem narzędzi analitycznych dostarczanych przez Google Inc. z siedzibą w USA lub/i Meta Platforms, Inc z siedzibą w Menlo Park w Kalifornii.

Aby poznać zasady korzystania z Cookies, zalecamy zapoznanie się politykami prywatności wyżej wskazanych firm, m. in. https://www.google.com/policies/privacy/. . Istnieje możliwość zablokowania narzędzia Google Universal Analytics, zgodnie z instrukcją dostępną pod adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/.

VII. JAKA JEST PODSTAWA PRAWNA GROMADZENIA PRZEZ NAS TWOICH DANYCH W RAMACH STRON

Dane pozyskiwane na Stronie wykorzystujemy na podstawie:

  1. naszego uzasadnionego interesu jakim jest zapewnienie technicznego funkcjonowania Stron oraz cele analityczne i statystyczne a także marketingowe, jeżeli jesteś już naszym klientem;.
  2. na podstawie dobrowolnie udzielonej przez Ciebie zgody na wykorzystanie plików Cookie w celu dostarczania Tobie spersonalizowanych treści marketingowych;
  3. na podstawie art. 6 ust. 1 lit b i f (uzasadniony interes)  RODO w ramach udzielania Ci odpowiedzi na pytania zadawane nam przez Ciebie w ramach korzystania z naszego formularza kontaktowego;
  4. na podstawie art. 6 ust. 1 lit b i f (uzasadniony interes)  RODO w ramach realizacji Twoich zamówień w tym na potrzeby wysyłki oraz obrony przed ewentualnymi roszczeniami, w tym reklamacjami.

VIII. PRZETWARZANIE W RAMACH PROFILI NA PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Przetwarzamy Twoje dane osobowe, gdy odwiedzasz nasze profile prowadzone w serwisach społecznościowych (jak np. Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube). Dane osobowe przetwarzane są w związku z prowadzeniem przez nas takiego profilu w celu promowania naszej działalności i dostarczania użytkownikom informacji o naszych produktach i usługach, informowania o wydarzeniach, akcjach promocyjnych przez nas organizowanych. Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO tj. prawnie uzasadnionego interesu Administratora.

Na Stronach znajdują się wtyczki jak np. Facebook oraz YouTube. Wyświetlając naszą stronę internetową, która zawiera wtyczkę Facebook lub YouTube, Twoja przeglądarka nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami administratorów serwisów społecznościowych (usługodawców). Zawartość wtyczki jest przekazywana przez danego usługodawcę bezpośrednio do Twojej przeglądarki i integrowana ze stroną.

W jakim celu przetwarzamy Twoje dane na naszych profilach na portalach społecznościowych?

  • w celu umożliwienia użytkownikowi korzystania z treści udostępnionych na naszych profilach– przetwarzać będziemy następujące dane użytkownika – imię i nazwisko lub nick;
  • w celu umożliwienia korzystania przez użytkownika z funkcjonalności serwisu Instagram, Facebook, Pinterest, YouTube, w tym reakcji na nasze posty, zamieszczania komentarzy pod postami zamieszczonymi na naszych profilach – przetwarzać będziemy poza Twoim nickiem lub imieniem i nazwiskiem informacje zamieszczane w komentarzach pod postami publikowanymi na profilach;

Cel i zakres gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez usługodawców, jak również możliwość kontaktu oraz Twoje prawa w tym zakresie i możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę Twojej prywatności zostały opisane w polityce prywatności poszczególnych usługodawców, w tym:

Możesz również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla Twojej przeglądarki, np. blokowanie skryptów.

IX. ZARZĄDZANIE PLIKAMI COOKIE W PRZEGLĄDARCE

Warunki korzystania z niezbędnych plików cookies można określić w przeglądarce internetowej, z której korzystasz m.in. w zakresie ograniczenia lub całkowitego wyłączenia możliwości zapisywania plików cookie. Zmiany w zakresie ich ustawień mogą jednak utrudniać lub uniemożliwić korzystania z niektórych funkcji naszych Stron.

Informacje w jaki sposób zmienić ustawienia plików cookies  znajdują się w ustawieniach każdej z przeglądarek internetowych. Poniżej znajdują się linki odsyłające do informacji o zarządzaniu plikami cookie w najpopularniejszych przeglądarkach.

Google chrome – https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl

Microsoft Internet Explorerhttps://support.microsoft.com/pl-pl/topic/usuwanie-plik%C3%B3w-cookie-i-zarz%C4%85dzanie-nimi-168dab11-0753-043d-7c16-ede5947fc64d

Safari- https://support.apple.com/pl-pl/guide/safari/sfri11471/mac

Mozilla – https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka

Opera – https://help.opera.com/pl/latest/security-and-privacy/

Jeżeli używasz innej przeglądarki niż wymienione, odwiedź stronę producenta w celu otrzymania informacji o możliwościach zmiany za jej pośrednictwem.

X. PROFILOWANIE

Korzystając z naszych Stron i profili społecznościowych, jeżeli wyrazisz na to zgodę, będziemy przetwarzać Twoje dane zawarte w plikach cookie i dostarczać Ci treści dostosowanych do Twoich potrzeb i oczekiwań. Ułatwia to poruszanie się klientom po naszej ofercie. Jest to możliwe dzięki tzw. profilowaniu, czyli właśnie takiemu przetwarzaniu informacji o Tobie, które umożliwia w sposób zautomatyzowany dostosowanie wyświetlanych Ci treści do Twoich preferencji zakupowych.

XI. PRZETWARZANIE W RAMACH NASZEJ STANDARDOWEJ DZIAŁALNOŚCI

podmioty, których dotyczy przetwarzanie

cel przetwarzania

rodzaje danych osobowych przetwarzanych przez Administratora

okres przetwarzania

osoby fizyczne – strony umów zawartych z nami lub osoby reprezentujące podmioty, z którymi Administrator zawarł umowę

zawarcie i wykonywanie umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)

Dane osobowe w postaci danych identyfikacyjnych: imienia, nazwiska, stanowiska; danych kontaktowych (nr telefonu, adresu dostawy, adresu zamieszkania) oraz w przypadku pełnomocników dane osobowe zawarte w treści pełnomocnictwa (np. numer dowodu osobistego, PESEL) a także dane identyfikacyjne (np. NIP, REGON), dane związane z zakupionym towarem.

Dane związane z wykonaniem umowy do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w szczególności związanych z przedawnieniem ewentualnych roszczeń, które mogą wynikać z zawartej umowy.  Dane zawarte w dokumentacji podatkowej lub księgowej Administratora będzie przechowywał do momentu wygaśnięcia obowiązków przechowywania danych wynikających z przepisów szczególnych.

ustalanie i dochodzenie ewentualnych roszczeń związanych zniewykonaniem lub nienależytym wykonaniem umowy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)

prowadzenie dokumentacji umowy (art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO)

obsługa księgowa, finansowa i administracyjna umowy (art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO)

określenia osób uprawnionych do reprezentacji podmiotu, z którym spółka zwiera umowę oraz zakresu umocowania (art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO)

w celu zweryfikowania jakości świadczonych przez nas usług, jakości obsługi, Państwa zadowolenia, statystycznych jako naszego uzasadnianego interesu (art. 1 ust. 6 lit. f RODO);

kontaktu w związku z wykonywaniem umowy, w szczególności na potrzeby ustalenia terminu dostawy i jej realizacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)

Użytkownicy, korzystający z naszej strony internetowej (w tym usług i funkcjonalności w nim oferowanych)

udzielenie i wysłanie odpowiedzi na zadane przez Państwo pytanie, w tym również wysłania za pośrednictwem poczty elektronicznej istotnych informacji dotyczących naszych towarów i usług zgodnie z treścią zapytania;

zakres każdorazowo jest określony w odpowiednim formularzu związanym z korzystaniem z danej usługi lub funkcjonalności strony internetowej (art. 6 ust. 1 li. b lub f RODO) np. we formularzu kontaktowym bądź kontakcie z nami za pośrednictwem e-mail – imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej

Do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w szczególności związanych z przedawnieniem ewentualnych roszczeń, które mogą wynikać z prowadzonej korespondencji i świadczonych usług.

Osoby fizyczne korespondujące z nami, w tym za pośrednictwem tradycyjnej poczty lub poczty elektronicznej

prowadzenie korespondencji, w tym także elektronicznej, jako realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora lub podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 li. B lub f RODO)

dane identyfikacyjne, dane adresowe i inne zawarte w treści korespondencji; zakres każdorazowo jest określony w prowadzonej z nami korespondencji i wynika z zakresu treści, jaki nam Państwo przekazujecie.

Do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Administratora, w szczególności związanych z przedawnieniem ewentualnych roszczeń, które mogą wynikać z prowadzonej korespondencji i świadczonych usług.

Osoby, z którymi kontaktujemy się w celach marketingowych

w celu kierowania do Państwa komunikacji marketingowej (w sytuacji, gdy już jesteście naszym Klientem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO – jako nasz uzasadniony interes lub na podstawie Państwa zgody – art. 6 ust. 1 lit. a RODO – gdy nie byliście wcześniej naszymi klientami i pierwszy raz nawiązujemy z Państwem relację)

Dane kontaktowe (nr telefonu i/lub adres e-mail) i identyfikacyjne (imię i nazwisko)

do czasu wycofania Państwa zgody lub złożenia sprzeciwu co do przetwarzania Państwa danych w tym celu

subskrybenci newlettera

w celu dostarczenia na Państwa żądanie naszego newslettera – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO

dane kontaktowe umożliwiające dostarczenie newslettera (adres e-mail i/lub nr telefonu)

do czasu ukończenia przez Państwo prenumeraty newslettera

XII. PRZETWARZANIE DANYCH PRACOWNIKÓW

podmioty, których dotyczy przetwarzanie

cel przetwarzania

rodzaje danych osobowych przetwarzanych przez Administratora

okres przetwarzania

kandydaci do pracy

bieżąca rekrutacja – w związku ze złożeniem przez ciebie chęci udziału w naszym procesie rekrutacji (art. 6 ust. 1 lit. b RODO)

dane udostępnione nam przez Ciebie w procesie rekrutacji, w tym dane zawarte w CV, liście motywacyjnym oraz podane podczas rozmowy kwalifikacyjnej

do czasu zakończenia rekrutacji oraz czas niezbędny do obrony roszczeń po zakończeniu rekrutacji a związanych z przeprowadzonym procesem rekrutacji

przyszłe rekrutacje – w związku z wyrażeniem przez Ciebie woli udziału w przyszłych rekrutacjach (na Twoje żądanie – art. 6 ust. 1 lit. b RODO)

dane udostępnione nam przez Ciebie w procesie rekrutacji, w tym dane zawarte w CV, liście motywacyjnym oraz podane podczas rozmowy kwalifikacyjnej

6 miesięcy

pracownicy

organizacji i zarządzania pracy pracowników w zakresie niezbędnym  wynikającym
z Kodeksu  pracy

przez okres zatrudnienia oraz okres związany z przedawnieniem roszczeń

wyliczania i wypłaty   wynagrodzeń w celu realizacji obowiązku wynikającego z  Kodeksu pracy  (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO)

przez okres zatrudnienia oraz okres związany z przedawnieniem roszczeń

potrąceń z wynagrodzenia w celu realizacji obowiązków w zakresie  egzekucji
z wynagrodzenia wynikających z Kodeksu pracy, Kodeksu  postępowania  cywilnego, ustawy
o postępowaniu    egzekucyjnym w administracji, ustawy o komornikach sądowych   (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)   

przez 3 lata od ostatniego potrącenia;

realizacji obowiązków   pracodawcy wobec pracowników   wynikających z ogólnie       obowiązujących oraz wewnętrznych   przepisów prawa  pracy  w  celu realizacji obowiązków     pracodawcy  wynikających z Kodeksu  pracy i  innych przepisów prawa pracy (art. 6 ust. 1
lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO)

przez okres zatrudnienia oraz okres związany z przedawnieniem roszczeń

realizacji obowiązków bhp — w celu realizacji obowiązków pracodawcy    wynikających
z Kodeksu pracy, rozporządzenia  w sprawie ogólnych  przepisów bhp i innych przepisów prawa pracy (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO)

przez 10 lat od ustania zatrudnienia

prowadzenia  akt pracowniczych   w  celu realizacji obowiązków pracodawcy  wynikających

z Kodeksu pracy, ustawy o narodowym zasobie archiwalnymi archiwach oraz rozporządzenia
w sprawie zakresu  prowadzenia przez pracodawców   dokumentacji  w sprawach  związanych
ze stosunkiem pracy  oraz sposobów   prowadzenia akt osobowych pracownika  (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO)

przez 50/10 lat po ustaniu zatrudnienia

realizacji obowiązków wobec ZUS  w celu realizacji obowiązków płatnika  składek emerytalno-rentowych wynikających   z ustawy  o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, ustawy o systemie ubezpieczeń  społecznych oraz ustawy, a w przypadku toczącego się postępowania – przez okres trwania postępowania do czasu jego prawomocnego  zakończenia oraz do czasu przedawnienia roszczeń.  oświadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych  ze  środków  publicznych (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO)

przez 50/10 lat w zakresie przechowywania dokumentów,   na podstawie których następuje ustalenie podstawy wymiaru   emerytury lub renty

realizacji obowiązków podatkowych w celu realizacji obowiązków  płatnika podatku dochodowego wynikających z Ordynacji podatkowej, ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i innych przepisów podatkowych  (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)

przedawnienie roszczeń podatkowych – przez 5 lat
od końca roku kalendarzowego

obowiązków księgowo-rachunkowych w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy o rachunkowości, Ordynacji podatkowej oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)

przedawnienie roszczeń podatkowych – przez 5 lat
od końca roku kalendarzowego

promocji działań pracodawcy i fotorelacji- filmów, zdjęć promujących go z tych działań poprzez udostępnianie na stronie internetowej pracodawcy, gablotach, kronice, mediach społecznościowych i lokalnych w publikacjach i folderach promujących Pracodawcę – wyłącznie w przypadku wyrażenia zgody  na podstawie art. 6 ust.1 lit. a

wizerunek, głos, dane identyfikacyjne

do czasu wycofania zgody

monitoringu wizyjnego na podstawie art. 6ust.1 lit. c RODO lub też art. 6 ust. 1 lit. f – wobec obowiązków związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa i ochrony mienia pracodawcy

wizerunek

do czasu nadpisania się nagrania – 3 miesiące

dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu pracodawcy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegającego na występowaniu w sprawach sądowych, na podstawie przepisów Kodeksu pracy, Kodeksu cywilnego oraz Kodeksu karnego lub innych właściwych przepisów

wszelkie dane dotyczące zatrudnienia

przez okres przedawnienia roszczeń związanych z zatrudnieniem

osoby podane w kwestionariuszu pracownika

art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 it. b  RODO – w celu realizacji obowiązku wynikającego z Kodeksu  pracy i  innych przepisów prawa pracy przez okres zatrudnienia;

dane podane w kwestionariuszu, w tym dane dotyczące zdrowia (np. niepełnosprawność)

przez 50/10 lat w zakresie przechowywania dokumentów,   na podstawie których następuje ustalenie podstawy wymiaru   emerytury lub renty

Osoby korzystające z platformy Dobra Przyszłość

platforma przeznaczona jest dla  pracowników grupy DEFTRANS i ich rodzin, gdzie prezentujemy nasze stanowisko i działania w najistotniejszych kwestiach związanych z przyszłością. Twoje dane przetwarzamy właśnie w tym celu, gdy korzystasz z platformy lub gdy reagujesz na nasze posty. Jest to nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit f) RODO)

Dane identyfikacyjne jak imię i nazwisko lub nick, inne dane udostępnione nam przez Ciebie na platformie, dane udostępnione nam przez Ciebie gdy komentujesz nasze posty.

przez okres działania platformy lub żywotności poszczególnych postów

Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest obowiązkowe, a skutkiem ich niepodania będzie brak możliwości realizacji stosunku pracy. Podanie pozostałych danych osobowych jest dobrowolne, a skutkiem odmowy ich podania będzie brak możliwości realizacji poszczególnych celów wskazanych wyżej.

XIII. ODBIORCY TWOICH DANYCH

Twoje dane będą przekazywane stronom trzecim, jeżeli obowiązujące przepisy prawa tego wymagają lub w celu realizacji zamówienia, w celu realizacji umów, w tym z pracownikami a także w celu wyświetlania Ci treści na Stronach. Przekazujemy dane następującym kategoriom odbiorców:

      • Naszym pracownikom i współpracownikom, odpowiedzialnym za obsługę Ciebie jako Klienta, księgowości oraz osobom zajmującym się w naszym imieniu marketingiem i utrzymywaniem kontaktu z Tobą,
      • osobom trzecim świadczącym usługi na naszą rzec, w tym firmom marketingowym, dostawcom usług informatycznych, audytorom, księgowości, obsłudze prawnej, spółkom windykacyjnym i innym osobom w zakresie niezbędnym do celów wzajemnych umów zawieranych między nami a innymi podmiotami na rynku.
  • gdy taki obowiązek wynika z przepisów obowiązującego prawa, m.in. do ZUS, NFZ, urzędom pracy, Krajowej Administracji Skarbowej, PFRON, komornikom sądowym, Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, innym organom państwowym;
  • gdy jest to niezbędne dla realizacji potrzeb pracodawcy będących konsekwencją zawartego stosunku pracy;
  • partnerom   handlowym, kontrahentom i klientom – wyłącznie w zakresie danych służbowych, a w pozostałym zakresie wyłącznie po uzyskaniu odrębnej, dobrowolnej zgody pracownika,
  • operatorom  pocztowym, firmom kurierskim.

Jeżeli korzystamy z podwykonawców w celu świadczenia naszych usług, podejmiemy odpowiednie prawne środki ostrożności, a także odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia ochrony danych osobowych zgodnie z odpowiednimi przepisami.

Przekazujemy Twoje dane osobowe także dostawcom usług, z których korzystamy przy prowadzeniu Stron, w tym naszych profili na portalach społecznościowych. W zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, podmioty te działają na nasze zlecenie albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania, wykaz dostawców Google Inc. (Google Analytics) z siedzibą w USA, Meta Platforms, Inc z siedzibą w Menlo Park w Kalifornii – cel: mierzenie ruchu na stronach internetowych, raportowanie o błędach aplikacji, tworzenie statystyk, analizowanie aktywności użytkowników, mierzenie efektywności kampanii reklamowych, zarządzanie kampaniami reklamowymi.

XIV. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTW TRZECICH

W związku z korzystaniem z narzędzi Google Analytics oraz posiadania profili na portalach społecznościowych Twoje dane osobowe mogą być przekazywane poza obszar EOG. Komisja Europejska w stosunku do takiego przesyłu danych nie stwierdziła odpowiedniego stopnia ochrony.